Ett avslutat kapitel – en början på IKT-erövringar

Ett kapitel har tagit form. Ett kapitel om IKT i förskolan. Ett kapitel med ett axplock av mina tankar och erfarenheter rörande IKT som verktyg och uttryckssätt. Ett kapitel som nu har levererats till förlaget och tillsammans med andra kapitel ska bilda en bok i ämnet. Ett avslutat kapitel, kan man tycka. Men, nej. Utan en början. Ungefär som livet självt. Ett avslutat kapitel betyder början på något annat. Något nytt. En start av nya processer. Jag hoppas att de som läser min text ska finna inspiration av det jag velat delge dem. Jag önskar att mitt avslutade kapitel ska innebära en början på nya IKT-erövringar även för andra så som det gjort för mig. Men det viktigaste för mig är trots allt att denna skrivandeprocess har inneburit spännande och intressanta stunder för de som gjort detta kapitel möjligt – de barn som finns i mitt sammanhang på Spira förskola. Utan dem skulle jag inte ha erfarit det som läsaren av mitt kapitel ska få ta del av någon gång under detta år. Utan barnen och mina fantastiska kollegor skulle ett kapitel inte ha tagit form. Tack!

10154467_10152307883908770_6354875440816764742_n

 

/Ateljéristan

Kommentera

