När blir det för sent att ge sig i kast med utmaningar?

Ibland blir det inte rätt från börja. Det krånglar och trasslar. Vi stöter på problem som kan verka omöjliga att lösa. Trösklar som inte kan skuttas över utan behöver en stege.  Är det bara att ge upp då? Lägga sig ner på golvet, stirra på en fläck i taket och tänka: ”Jahapp, det var det. Det är kört”. Borde man inte våga ge sig i kast med problematiken istället? Göra ett nytt försök? Hur skulle världen se ut idag om alla vid första minsta motgång blivit golvliggandes? Är det någonsin för sent att göra ett nytt försök – prova igen?

Jag är en dag sen med att hänga på utmaningen att blogga i hundra dagar #blogg100, det vill säga skriva 100 inlägg på 100 dagar. En dag. Borde jag strunta i utmaningen? Inte om jag gör det för min egen skull, tänker jag. Då är det aldrig för sent. Och om det blir hundra, det får vi se, men jag kommer säkerligen att lära mig massor. Och kunskapsskapande, det kan man aldrig få för mycket av.

larandeindivid

/Ateljéristan

Kommentera

